Τρίτη, 11 Ιανουαρίου 2011

Το μέλλον που μας αξίζει | ΓΝΩΜΕΣ | Agelioforos.gr

Επεσε η αυλαία για τη γιορτινή Θεσσαλονίκη και όλοι έχουν συνειδητοποιήσει πως έχουμε μπει σε μια νέα εποχή κουβαλώντας βάρη και αρνητικά φορτία προηγούμενων δεκαετιών. Η κίνηση της αγοράς φυσικά δεν ήταν η αναμενόμενη, ο τζίρος έπεσε σημαντικά, καταστήματα έκλεισαν πριν από τις γιορτές και έπεται συνέχεια για κλείσιμο και άλλων καταστημάτων. Σε μια εποχή που βουλιάζει σύσσωμος ο εμπορικός κόσμος είναι θέμα συζήτησης εάν και πότε θα έχουμε καταστήματα ανοιχτά, για τους έστω λίγους επισκέπτες της πόλης, ώστε να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν και να ψωνίσουν τις μέρες των γιορτών, όπως συμβαίνει σε όλες τις τουριστικές πόλεις του κόσμου.
Αντίθετα στη γειτονική Τουρκία έχουν ξεκινήσει μεγάλη καμπάνια στο διεθνή Τύπο για το φεστιβάλ αγορών με φτηνές τιμές και μαγαζιά που μένουν ανοιχτά όλο το 24ωρο. Και εάν η Κωνσταντινούπολη έχει εξελιχθεί σε μια πόλη που ποτέ δεν κοιμάται, η Θεσσαλονίκη σβήνει μεθοδικά ένα ένα τα φώτα της και μετατρέπεται από ζωντανή φοιτητούπολη που ήταν μέχρι πρότινος, σε μια επαρχιακή πόλη του Bορρά.
Πριν από ένα χρόνο (είχα πάλι αναφερθεί) ο ταξιδιωτικός οδηγός Lonely planet συμπεριελάμβανε τη Θεσσαλονίκη στους δέκα κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο όσον αφορά τη διασκέδαση. Καταλαμβάνοντας την πέμπτη θέση η Θεσσαλονίκη κρατούσε τα παγκόσμια σκήπτρα τουρισμού ανάμεσα στο Μόντρεαλ, Μπουένος Αϊρες, Ντουμπάι και Λαπάζ. Φέτος οι «New York Times» έκαναν εκτενή αναφορά στην πόλη μας και ιδιαίτερα στο κομμάτι του πολιτισμού. Η νυχτερινή ζωή, η νεολαία που κυκλοφορεί μέρα νύχτα, το καλό φαγητό, το υγρό στοιχείο της θάλασσας είναι συστατικά που την κάνουν να μοιάζει ελκυστικός τόπος προορισμού σε όλη την οικουμένη. Εάν προσθέσουμε τα εξαιρετικά μουσεία της, καθώς και τη μεγάλη και αδιαμφισβήτητη ιστορία της σε όλη τη διάρκεια των αιώνων, θα μπορούσε να είναι ο ιδανικός τουριστικός προορισμός για όλες τις μέρες του χρόνου.
Μια πραγματικότητα που θα μπορούσε να τη βιώσει όλος ο νομός και η περιφέρεια και κατ’ επέκταση θα έδινε λύση στην οικονομική μας δυσπραγία. Οι αρχαιότητες του νομού Πέλλας, το σπήλαιο των Πετραλώνων, η Βεργίνα, το Καϊμακτσαλάν το χειμώνα, η Χαλκιδική και τα παράλια της Πιερίας το καλοκαίρι και πολλοί άλλοι τόποι θα μπορούσαν να γίνουν τουριστικά πακέτα με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη, τονώνοντας όλη την αγορά της Βόρειας Ελλάδας. 
Σε μας εναπόκειται να χειριστούμε την κατάσταση αποφασιστικά, για να έχουμε το μέλλον που μας αξίζει.