Παρασκευή, 29 Αυγούστου 2014

Μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης

ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΗ ΜΠΑΡΜΠΟΥΝΑΚΗ
Πέρασε γοργά, όπως κάθε χρόνο, το καλοκαίρι. Είναι συνηθισμένο τα τελευταία χρόνια οι κυβερνώντες να εκμεταλλεύονται τη θερινή ραστώνη και να περνούν από τη Βουλή αντιλαϊκά νομοσχέδια. Το φετινό καλοκαίρι είχαμε συνεχείς ανακοινώσεις από κυβερνητικούς εκπροσώπους για την πορεία των έργων που εκτελούνται στη χώρα μας. Δυσάρεστη εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι για έργα που είναι αναγκαία να πραγματοποιηθούν στο βορειοελλαδικό χώρο δεν υπήρξε καμία αναφορά.
Οι συνεχείς ανακοινώσεις για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση έργων στην Αττική αλλά και σε άλλες περιοχές εκτός Βόρειας Ελλάδας δε μας αιφνιδίασε, αφού είναι γνωστό ότι αυτό συνέβαινε πάντα.
Μεγάλης προβολής έτυχε απ' όλα τα ΜΜΕ η ανακοίνωσε της νέας γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, προϋπολογισμού ενός δισ. ευρώ, μήκους εννέα χιλιομέτρων, από το Αλσος Βεΐκου έως τον Ευαγγελισμό, με εννέα σταθμούς, η οποία έχει ενταχθεί στον αναπτυξιακό προγραμματισμό 2014 – 2020.
Συμπληρώνονται 70 σταθμοί, (61 σταθμοί ήδη λειτουργούν) με τη νέα γραμμή του μετρό της Αθήνας. Η υλοποίησή του ξεκίνησε το Νοέμβριο του 1992 και τον Ιανουάριο του 2000 άρχισαν να λειτουργούν τα πρώτα τμήματα των νέων γραμμών Σεπόλια – Σύνταγμα με επτά σταθμούς και Σύνταγμα – Εθνική Αμυνα με επτά επίσης σταθμούς. Η συνέχιση υλοποίησης του έργου μέχρι τις ημέρες μας είναι εντυπωσιακή για τα ελληνικά δεδομένα. Το άλλο μετρό του ελλαδικού χώρου, που πρόκειται να γίνει στη Θεσσαλονίκη, ακόμη περιμένει... καρτερικά. Οι πολίτες αυτής της πόλης αλλά και όλοι οι βορειοελλαδίτες έχουν αρχίσει να χάνουν τις ελπίδες τους για την κατασκευή του. Οι ημερομηνίες υλοποίησής του από τους υπευθύνους συνεχώς μεταβάλλονται, ενώ ο αρχικός προγραμματισμός για την παράδοσή του το 2012 έχει ξεπεραστεί εδώ και δύο χρόνια.
Είναι γνωστό ότι το 2003 αποφασίστηκε η κατασκευή του ως δημόσιου έργου με τη χρηματοδότηση του Ελληνικού Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Η σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία υπογράφηκε τον Απρίλιο του 2006 και την ίδια χρονιά στα τέλη Ιουνίου ξεκίνησε η πολυπόθητη κατασκευή του.